onsdag 7 maj 2014

Möten, inspiration och kunskap på SETT - #68

Idag har jag varit på mässan SETT2014 (SETT=Scandinavian Educational Technology Transformation.) SETT är en plats för möten, inspiration och kunskap kring nya sätt att arbeta i förskola och skola.

Det har varit en lång dag. Framöver kommer ett mer utförligt inlägg om vad jag fick med mig från dagen. Jag reflekterar bäst med lite perspektiv. Men min dag kan sammanfattas på följande sätt:

Intryck
Processer
Bekräfta
Utmana
#fskchatt
Tweetup
bloggar
Seminarier
Lärande
Kompetensutveckling
Digitala verktyg
Minecraft
Lärmiljöer
Föränderligt
Skapa erfarenheter
Reflektion
Samtal
Diskussion

Och framför allt - möten! Jag träffade både nya och gamla bekantskaper. Det var fint.

Jag har haft turen att få träffa ett bra och klokt gäng personer via twitter. De visade sig vara bra och kloka i verkligheten också! Om du är twittrare och intresserad av skolutveckling och förskola - följ dem! @LTLinder  @Thompotti @ErikaKyrkSeger @Makkeberg

Och läs deras kloka bloggar: Pedagogiska kullerbyttan ; Lärande framtid ; thompotti ; Det digitala barnet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar