lördag 6 april 2013

Skolutveckling och sociala medier

Jag twittrar en del. Twitter är ett fantastiskt format. Och på twitter finns en hel hög med vettiga människor som tycker om att diskutera kring skolutveckling (skola = förskola, skola och fritids). Ett utvidgat kollegium. Har jag möjlighet brukar jag delta i förskolechatten, #fskchatt. Ett slags pedagogiskt forum.

I början av mars handlade en av förskolechattarna om vad som görs konkret på förskolorna för att "motverka traditionella könsmönster och könsroller i förskolan", enligt målen i förskolans läroplan. Inför chatten skrev jag ett blogginlägg på Skollyftet om jämställdhets- och genusarbete i förskolan. Skollyftet är en samlingsplats för tankar om skolutveckling. Kanske var det skrivandet den gången som triggade igång min längtan efter att skriva om barnkultur och pedagogik? Med fler än 140 tecken.

Mitt blogginlägg går att läsa här

2 kommentarer:

  1. Precis som du har jag sett hur lärande och utvecklande de sociala medierna är. Tack för en fin blogg! Här skrev jag om min egen reflektion på samma tema ;)
    http://frokenasa.wordpress.com/valkommen-till-larande-perspektiv/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du hittat hit. Det ska bli fantastiskt roligt att skriva i bloggen och utveckla den framöver. Det känns som en fantastiskt start och det kan bara bli bättre :-)

      Radera